Výukové texty
Tu budou texty
Termíny
- FIN - žebro
- Manifold - rozdělovač, velká trubka, ke které vedou malé trubky.
- LTR - Low-temperature radiator
- Daimler AG - německá nadnárodní spoečnost
- AMG (Aufrecht Melcher Großaspach) - dceřiná firma společnosti Daimler AG
Platformy a architekrury automobilek
MQB - Modularer QuerBaukasten, modulární platforma koncernu Volkswagen Group pro auta s příčným uložením motoru. Zvyšuje univerzálnost a tedy snižuje cenu. Je využita např. i u Škody Octavie 3 generace nebo VW GOLF 7 generace.
SPA - Volvo Scalable Product Architecture platform
MFA - Modular Front-Wheel Drive Architecture, platforma pro modely mercedesu s příčně uloženým motorem a pohonem předních nebo všech kol.
MRA - Modular Rear-Wheel Drive Architecture, platforma pro vetsi mercedesy s pohonem zadnich kol
GM Epsilon II - GM EPS 2 je staré gmko, E2XX je nove gmko.
Modely aut
Ostatní
TIG - Tungsten Inert Gas Svařování.
Podmínky k úspěšnému tvrdému pájení (letování) pomocí Nocolok Flux
Prach a nečistoty, kondenzáty, mazadla a oleje musí být důkladně odstraněny. Pokud jsou kovové obrobky špatně připraveny, FLUX se nerozšíří rovnoměrně a tok plnící slitiny bude náhodný: buď se nerozšíří správně, nebo se změní barva. Důsledkem by bylo neúplné spojení. Prvním krokem je proto vždy vyčištění součásti ode všech olejů a mastnoty. Povrchy lze čistit buď chemicky, technikou na vodním základu nebo tepelně. My v MAHLE Behru to robíme tepelně. Tepelné odmašťování funguje tak, že teplota obrobku je postupně zvyšována až tak, že se přítomná mastnota na povrchu vypaří.
Úspěšné spojování (sletování) hliníkových součástí vyžaduje předchozí odstranění vrstvy oxidu na povrchu. NOCOLOK ® Flux v roztaveném stavu částečně rozpouští a odstraňuje vrstvu oxidu z povrchu kovu a tak je kov očištěn samotným fluxem, který zanechává kov připravený pro plnící slitinu aby mohla spojit části tepelných výměníků.